height="1" width="1" style="display:none" src=https://www.facebook.com/tr?id=1171141613474097&ev=PageView&noscript=1

For ett smidigere globalt samarbeid

Published 6 december 2023

NTEX er et globalt selskap som er stolt av sin personlige tilnærming og evne til å løse problemer for kunder – selv når en forhåndsdefinert løsning mangler. For å lykkes med dette er gode relasjoner med industripartnere over hele verden avgjørende.

Jerry Nilsson, Business Unit Manager for Air & Ocean hos NTEX og global nettverksadministrator, er i siste instans ansvarlig for å sikre disse relasjonene i NTEX.

«Jeg kom nettopp hjem fra en nettverkskonferanse i Cartagena i Colombia. Oppsettet er litt som speed dating. Du planlegger 30-minutters økter med mennesker fra forskjellige deler av verden. Hensikten er å bli kjent med menneskene bak selskapene», sier Jerry Nilsson.

Relasjoner, forretningsmuligheter og overvåking av det ytre miljø. Relasjonsbyggingen har et klart formål. Når NTEXs kunder trenger å sende en forsendelse raskt hvor som helst i verden, har NTEX veldig gode sjanser for å løse det.

«I kritiske situasjoner når tiden er knapp, handler det først og fremst om å finne den rette agenten i selskapet man ønsker å samarbeide med. Hvis vi har mange partnere og vet hvem vi skal kontakte i hver situasjon, kan vi hjelpe kundene våre mer effektivt,» forklarer Jerry.

Tilgang til lokal ekspertise i riktig land er bare en av fordelene ved å delta på konferanser over hele verden. Jerry Nilsson beskriver også hvordan konferanser – når de går som planlagt – vanligvis resulterer i konkrete forretningsavtaler for selskapet.

Dessuten er de en utmerket kilde til miljøanalyse. På konferanser som den i Cartagena er speditører fra alle verdenshjørner til stede – og ved å sette seg ned på tomannshånd er det gode muligheter for å bli inspirert og inspirere.

«Når det gjelder bærekraft, for eksempel, er vi store rollemodeller her i Norden. Vi har en viktig rolle i å forklare hvordan og hvorfor vi prioriterer og hvilke fordeler det gir, både fra et bærekraftperspektiv og fra et forretningsperspektiv overfor kunden», avslutter Jerry Nilsson.

More news

Få varsler om nyheter og tjenesteoppdateringer